MobileSCAN

Kas yra MobileSCAN?
Tai patogi, greita ir saugi autentifikavimo priemonė, skirta prisijungti prie „Citadele“ mobiliosios programėlės ar interneto banko, patvirtinti mokėjimus ar kitas operacijas bei pasirašyti dokumentus. MobileSCAN yra integruota į „Citadele“ mobiliąją programėlę. Norint aktyvuoti MobileSCAN funkciją mobiliajame įrenginyje būtina atsisiųsti „Citadele“ mobiliąją programėlę iš „Apple Store“ („iOS“) arba „Google play“ („Android“) ir aktyvuoti MobileSCAN savo el. bankininkystėje ar bet kuriame banko skyriuje.

Kodėl naudinga naudotis MobileSCAN?
Jums nebereikės kodų kortelės ar generatoriaus, pakaks tik mobiliojo įrenginio (išmanaus telefono ar planšetinio kompiuterio). Prisijungti prie el. bankininkystės ir tvirtinti mokėjimus galėsite naudodami savo sugalvotą 5 skaitmenų MobileSCAN PIN kodą, veido atpažinimo funkciją („FaceID“) arba piršto atspaudą, jei jūsų išmanusis įrenginys šias funkcijas palaiko. MobileSCAN veikia visuose šiuolaikiniuose išmaniuosiuose telefonuose ir planšetiniuose kompiuteriuose (nuo „Apple“ iOS  11 ir nuo „Android 5.0“).

Ką reikia turėti norint aktyvuoti MobileSCAN?
Būtinas mobilusis įrenginys (išmanusis telefonas arba planšetė) su:

  • OS „Android“ (nuo 5.0 versijos) arba „Apple“ iOS (nuo 11 versijos)
  • įdiegta „Citadele“ banko išmaniąja programėle
  • veikiančia vaizdo kamera
  • galimybe prisijungti prie interneto (belaidžio ar mobiliojo), kad būtų galima atlikti pradinį MobileSCAN aktyvinimą.

MobileSCAN galima aktyvuoti nuotoliniu būdu savo el. bankininkystėje (pasirinkus „Mobiliosios paslaugos“). Jei el. bankininkystėje tokios skilties nerandate, MobileSCAN aktyvinimo licenciją galite gauti bet kuriame banko skyriuje.

Ar būtinas internetas, norint kasdien naudotis MobileSCAN?
Prisijungti prie „Citadele“ el. bankininkystės su MobileSCAN ir tvirtinti operacijas, internetas mobiliajame įrenginyje nebūtinas. Mes visuomet rekomenduojame naudoti MobileSCAN su interneto ryšiu, tada autorizavimo kodas nusiunčiamas vienu mygtuko paspaudimu ir nereikia įvedinėti papildomų autorizavimo kodų. Interneto reikia tik tuo atveju, jei naudodami MobileSCAN PIN kodą, norite prisijungti prie „Citadele“ mobiliosios programėlės.

Ar MobileSCAN funkcija prieinama mobiliųjų įrenginių su „Windows“ operacine sistema naudotojams?
Ne, mobiliųjų įrenginių su „Windows“ operacine sistema naudotojai neturi prieigos prie MobileSCAN, nes banko „Citadele“ mobilioji programėlė neprieinama įrenginiams, kuriuose įdiegta „Windows“ operacinė sistema.

Ar galiu MobileSCAN naudoti kartu su kita autorizacijos priemone?
Taip, MobileSCAN galima naudoti lygiagrečiai su kitais autorizacijos įrenginiais. Per vieną prisijungimo prie el. bankininkystės seansą galima naudoti tik vieno tipo autorizacijos priemonę.

Ar naudojantis tuo pačiu MobileSCAN galima atlikti veiksmus tiek su savo sąskaita (kaip individualiam asmeniui), tiek su savo įmonės sąskaitomis (pavyzdžiui, kaip savininkui ar buhalteriui)?
Taip, su viena MobileSCAN licencija galima prieiga prie kelių klientų sąskaitų. Kiekvienam klientui duodamas leidimas naudotis MobileSCAN kaip autorizacijos priemone (jį galima gauti arba banko skyriuje, arba užpildžius laisvos formos prašymą interneto banke).

Kaip pasididinti MobileSCAN limitus?
Pasididinti MobileSCAN limitus galima tik banko skyriuje. Didesni limitai gali būti nesuteikti, jei jūsų turimas mobilusis įrengiinys yra nesaugus.

Kas yra nesaugus įrenginys?
„Citadele“ mobilioji programėlė atlieka saugumo patikrą aktyvuojant MobileSCAN jūsų įrenginyje. Apsaugos lygį gali paveikti įrenginio gamintojas, veiksmai, atliekami su įrenginiu, turimos aplikacijos ir kiti veiksniai. Mobilaus įrenginio saugumo lygį galite pamatyti interneto banke, skiltyje „Mobiliosios paslaugos“. Jeigu šalia įrenginio matyse oranžinį apskritimą, vadinasi jūsų įrenginys yra nesaugus. Jeigu matote žalią apskritimą – saugus. Saugumo lygis gali būti peržiūrimas ir mobiliojoje programėlėje (prieš prisijungiant), pasirenkant MobileSCAN skiltį (pamatysite ekrane pranešimą dėl nesaugaus įrenginio). MobileSCAN limitai su nesaugiu įrenginiu yra 1 000 EUR vienai operacijai arba 2 000 EUR per dieną. Šie limitai taikomi ir naudojantis piršto atspaudo arba veido atpažinimo („FaceID“) funkcijomis.

Ar MobileSCAN PIN kodas yra keičiamas?
Taip, PIN kodą galima pasikeisti „Citadele“ mobiliojoje programėlėje. Prisijungus prie programėlės pasirinkite skiltį „Daugiau“ , tada „Nustatymai“ ir „Pakeisti PIN kodą“. PIN kodo pakeitimui taip pat reikės suvesti ir savo dabartinį MobileSCAN PIN kodą.

Ką daryti, jei nepavyksta nuskenuoti spalvų kodo iš MobileSCAN aktyvinimo licencijos?
Tokia problema gali kilti tik tuomet, kai MobileSCAN aktyvuojamas banko skyriuje. Naudojantis el. bankininkyste tokios problemos nepastebėta. Jeigu nepavyksta nuskanuoti spalvų kodo, įsitikinkite, ar kodas gerai apšviestas. 

Kas yra mobiliojo įrenginio saugumo lygis?
Mobiliojo įrenginio saugumo lygis priklauso nuo įrenginio gamintojo ir kliento nuostatų konkrečiame mobiliajame įrenginyje. Atsižvelgiant į įrenginio saugumo lygį, aktyvinant MobileSCAN nustatomos leistinos mokėjimų ribos.

Kaip įjungti MobileSCAN?
MobileSCAN įrenginys įjungiamas „Citadele“ mobiliojoje programėlėje, paspaudžiant mygtuką MobileSCAN.

Ar MobileSCAN galima atjungti?
Taip, MobileSCAN galima šiais būdais:

  • „Citadele“ mobiliojoje programėlėje, MobileSCAN nustatymuose pasirinkti „Deaktyvuoti“ arba pagrindiniame lange spausti MobileSCAN piktogramą, tada įsijungus kamerai spausti atgal mygtuką telefone ir dešiniajame viršutiniame kampe matysite telefono paveikslėlį su x ženklu, jį paspaudus jūsų pasiteiraus – „Ar tikrai norite atjungti MobileSCAN?“ Paspaudus „Išjungi“. MobileSCAN funkcija, bus atjungta.
  • interneto banke skiltyje „Mobiliosios paslaugos“ pasirinkti įrenginį ir spausti „Pašalinti įrenginį“
  • paskambinti mums tel. 19091 arba +370 5 221 9091 (skambinant iš užsienio)

Atkreipkite dėmesį, kad norint atnaujinti MobileSCAN naudojimą, jį reikia aktyvuoti iš naujo. Tai galima padaryti savo el. bankininkystėje arba bet kuriame banko skyriuje, pateikus galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir savo mobilųjį įrenginį.

Ką daryti pamiršus MobileSCAN PIN kodą?
Pamiršus PIN kodą reikia MobileSCAN aktyvuoti iš naujo – savo el. bankininkystėje arba banko skyriuje.

Ką daryti, užsibokavus MobileSCAN?
5 kartus iš eilės įvedus klaidingą MobileSCAN PIN kodą, MobileSCAN bus blokuojamas. Kai MobileSCAN užblokuojamas, naudotojas turi iš naujo aktyvuoti MobileSCAN. Tai galima padaryti savo el. bankininkystėje, mobiliojoje programėlėje arba atvykus į banko skyrių su galiojančiu asmens tapatybę patvirtinančiu dokumentu ir savo mobiliuoju įrenginiu, kad iškart būtų galima iš naujo aktyvuoti MobileSCAN. Pakartotinis aktyvinimas pagal turimą licenciją yra nemokamas. Pakartotinai aktyvuojant MobileSCAN nuotoliniu būdu, jums bus pritaikyti mažesni limitai.

Ką daryti, jei mobilusis įrenginys pamestas arba jį pavogė?
Reikia skambinti tel. 19091 arba +370 5 221 9091 (skambinant iš užsienio) ir blokuoti MobileSCAN funkciją konkrečiame įrenginyje.

Ką daryti, jei pakeičiau mobilųjį įrenginį ir MobileSCAN nebeveikia?
Pakeitus mobilųjį įrenginį, būtina pakartotinai įdiegti „Citadele“ mobiliąją programėlę ir iš naujo aktyvuoti MobileSCAN.
MobileSCAN galima iš naujo aktyvuoti el. bankininkystėje, mobiliojoje programėlėje arba bet kuriame banko skyriuje.

Kiek kainuoja naudojimasis MobileSCAN?
Prisijungimas su MobileSCAN ir naudojimas yra nemokamas. MobileSCAN licencija išduodama neribotam laikui.

Turite klausimų?

Skambinkite 19091 arba rašykite info@citadele.lt